موارد استفاده از چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم را می‌توان استفاده کرد یا خیر؟

در این بخش به بررسی ویژگی های کلی چمن مصنوعی دست دوم می پردازیم. چمن هایی که طرفداران بی شماری را ‏به خود اختصاص داده است. چمن دست دوم و یا کارکرده عموماً چمن‌های فوتبالی هستند چرا که؛ در پروژه‌های فوتبالی پس از چند سال ‏نیاز به تعویض کامل چمن غیرقابل‌انکار است.‏ چمن های فوتبالی با توجه به نوع استفاده ای که از آن ها صورت می گیرد به صورت یکنواخت مستهلک نمی شوند به ‏گونه ای که همیشه جلوی دروازه‌ها و وسط زمین بیشترین فشار را متحمل می شوند؛ در نتیجه دچار پوسیدگی ‏بیشتری نیز خواهند شد. از این‌رو فروشندگان این نوع چمن‌ها، قیمت‌های مختلفی را بسته به سلامتی و ظاهر چمن‌ها درنظر می‌گیرند. نکته قابل توجه دیگر، نحوه‌ی جمع کردن چمن های مصنوعی دسته دوم است.

در صورتی که چمن به صورت کامل از مواد ‏و متریال‌های پرکننده (سیلیس و گرانول) تخلیه نشود؛ و یا در برش و کندن نوارهای اتصال دقت کافی نگردد برای استفاده ‏ی مجدد مشکلاتی پدید خواهد آمد. باید توجه داشت که چمن مصنوعی دست دوم برای فضای اول برش داده شده ‏بنابراین برای تغییر به ابعاد جدید پروژه شما، نیاز به برش و دست کاری بیشتری دارد.

چمن مصنوعی دست دوم برای چه کاربری‌هایی مناسب است؟

با رعایت اصول استفاده از چمن مصنوعی دست دوم یعنی تخلیه کامل مواد پرکننده و شستشوی مناسب با مواد شستشودهنده غیراسیدی مانند شامپو فرش می‌توان برای کاربری‌های زیر از این چمن استفاده کرد:

چمن مصنوعی دست دوم برای حیاط مدرسه

با توجه به اینکه برخی مدارس بودجه تهیه چمن مصنوعی نو یا آکبند را ندارند و از مجموعه چمنزار می‌پرسند که امکان استفاده از چمن مصنوعی دست دوم وجود دارد یا خیر باید بگوییم که برای این موضوع می‌توانید از چمن مصنوعی دست دوم برای حیاط مدرسه استفاده کنید به این شرط که قبل از خرید چمن مصنوعی دست دوم به صورت کامل آن را بررسی کنید و بهتر است  تا در کاربری پرترددی همچون مدرسه از بخش‌هایی از چمن مصنوعی دست دوم استفاده شود که کمتر دچار کوبیدگی قرار گرفته است مانند چمن مصنوعی دست دومی که از حاشیه های زمین فوتبال جمع‌آوری می‌‌شود و یا چمن مصنوعی دست دومی که استفاده کمتری از آن شده و لایه زیرین آن دچار پوسیدگی نشده و الیاف آن نخ‌نما نشده است و تا دو نیم سانت پرز و الیاف را داشته باشد به همین منظور مدارسی که امکان خرید چمن مصنوعی نو را ندارند می‌توانند از چمن مصنوعی دست دوم استفاده کنند.

چمن مصنوعی دست دوم برای ورودی فروشگاه‌ها

اقتضای برخی مشاغل مانند آبمیوه فروشی، گلفروشی‌ها و یا فروشندگان مبلمان فضای سبز کفپوش کردن بخشی از محیط کار خود با چمن مصنوعی هستند از این رو این مشاغل می‌توانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها از چمن‌های مصنوعی با کارکرد کم و دست دوم به جای چمن مصنوعی نو استفاده کنند. با توجه به مناسب بودن قیمت چمن‌های مصنوعی دست دوم دو خرید انجام دهند تا در صورتی که چمن مصنوعی دست دوم آن‌ها دو یا سه سال استفاده شد بتواننند مجددا از چمن مصنوعی زاپاس استفاده کنند. اما باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشت که ارتفاع الیاف چمن‌های دست دوم حداقل  ۲ سانتی‌متر باشد.

چمن مصنوعی دست دوم برای نمایشگاه‌های تجاری فضای باز

با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری نمایشگاه‌های تجاری فضای باز پنج تا ده روز است. بسیاری از غرفه‌ها به منظور ایجاد کفپوش کف غرفه از چمن مصنوعی دست دوم استفاده می‌کنند تهیه چمن مصنوعی دست دوم برای غرفه‌های نمایشگاهی اقدامی بهینه به شمار می‌رود زیرا می‌توان از این چمن‌ در نمایشگاه‌های آتی نیز استفاده شود و یا پس از برگزاری نمایشگاه در ورودی کارخانه و روف‌گاردن شرکت از آن استفاده کنند.

چمن مصنوعی دست دوم برای زمین گلف تمرینی

در جلسه‌ای که شرکت چمنزار با هیئت گلف تهران داشت موضوع تهیه چمن مصنوعی با قیمت مناسب برای مدارس گلف مطرح شد در همین راستا شرکت چمنزار پیشنهاد کرد با توجه به اینکه الیاف چمن‌های مصنوعی دست دوم دچار ساییدگی شده و پس از آن الیاف آن حالت فرخوردگی پیدا کرده و کوتاه می‌شود در برخی از مکان‌ها به منظور استفاده در زمین گلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد. چرا که ویژگی چمن مصنوعی مورد استفاده در زمین‌های گلف مجعد بودن آن و تنیدگی الیاف آن می‌باشد تا توپ گلف به راحتی روی زمین گلف حرکت کند. به همین منظور برای برخی زمین‌های تمرین گلف که در آن آموزش گلف داده می‌شود می‌توان از چمن مصنوعی دست دوم استفاده کرد تا ایجاد کفپوش زمین گلف برای خریداران آن مقرون به صرفه باشد. با توجه به اینکه بازی گلف در آرامش انجام می‌شود و تنش زیادی به دنبال ندارد استفاده از چمن مصنوعی دست دوم برای زمین گلف می‌تواند در بازه زمانی ۴ تا ۵ سال مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانیم:زمین چمن گلف

نصب چمن مصنوعی دست دوم چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به استفاده مجدد از چمن مصنوعی و تحت فشار بودن الیاف و زیره آن و همچنین تاثیرات فیزیکی وارده بر آن انجام برش آن دشوارتر از چمن‌های مصنوعی نو است و در هنگام نصب چمن مصنوعی دست دوم باید مراقبت بود تا چمن دچار آسیب نشود چرا که در غیراینصورت بلااستفاده خواهد شد از این رو نصب چمن‌های دست دوم باید توسط فردی انجام شود که پیش از این نیز کار نصب چمن مصنوعی را انجام داده است. در صورتی که به دنبال نصب چمن مصنوعی هستید می‌توانید از خدمات اجرا و نصب چمن مصنوعی شرکت چمنزار استفاده کنید به همین منظور افرادی که قصد دارند به صورت بهینه و با کاربری‌های بالا از چمن مصنوعی دست دوم استفاده کنند. می‌توانند با کارشناسان ما تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم انجام گرفته و از خدمات مجموعه چمنزار استفاده کنند.

استفاده از چمن مصنوعی زمین فوتبال در هنگام تعویض برای کاربری‌های دیگر

با توجه به وسعت زمین‌های فوتبال در هنگام تعویض چمن مصنوعی می‌توان از بخش‌هایی از زمین که چمن مصنوعی آن دچار آسیب کمتری شده نیز برای ساخت یک زمین فوتبال کوچک نیز استفاده کرد از این رو شما می‌توانید در صورتی که قصد تعویض چمن مصنوعی دارید از چمن‌های دست دوم زمین فوتبال خود که می‌تواند باز هم کارآیی داشته باشد به منظور  ساخت یک زمین فوتبال کوچک و یا زمین‌های ورزشی دیگر نیز استفاده کنید عمر استفاده از این چمن هم بین ۳ تا ۴ سال خواهد بود. مجموعه چمنزار همچنین این امکان را دارد تا در این زمینه به شما کمک کند.

بیشتر بخوانیم:چمن مصنوعی فوتبال

قیمت چمن مصنوعی دست دوم

قیمت چمن مصنوعی دست دوم به میزان وجود ساییدگی در سطح آن بستگی دارد. همان‌طور که در ابتدای این متن توضیح داده شد، چمن‌های مصنوعی دست دوم برداشت شده از سطوح ورزشی فوتبال مستهلک شده هستند، که به طور یکنواخت آسیب ندیده‌اند. به همین دلیل فروشندگان چمن دست دوم برای تکه‌های مختلف این محصول بر اساس میزان ساییدگی و کوبیدگی آن قیمت گذاری می‌کنند. به طور معمول قیمت چمن مصنوعی دست دوم چیزی بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تومان می باشد. این در صورتی است که قیمت این محصول در سال ۹۷ یک سوم این مبالغ بوده است. توجه داشته باشید که در بین چمن‌های مصنوعی دست دوم تکه‌های پوسیده هم وجود دارد که باید از بقیه قسمت‌ها جدا شود. این تکه‌ها به هیچ‌عنوان قابل‌استفاده نیستند و شما را دچار چالش‌های متعددی می‌کنند (از جمله چالش مالی و تلف شدن وقت).

چه زمانی از چمن دست دوم استفاده نکنیم؟

چمن دست‌دوم بیشتر برای مواردی به‌کار می‌رود که کارفرما می‌خواهد از ویژگی ضربه‌پذیری چمن‌های ‏مصنوعی با هزینه‌ی کم استفاده کند. پس اگر ویژگی ظاهری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد، چمن‌های ‏دست دوم برای شما گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. همچنین چمن دست دوم به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز و در بین آلودگی‌های محیطی حاوی مقادیری از مواد عالی مانند سرب و فتالات هستند که تولید آسم و آلرژی می‌کنند. این مواد را به سختی می‌توان با شستشو دادن پاک کرد. به همین دلایل چمن‌های مصنوعی دست دوم برای اماکن سربسته و یا برای کاربردهایی چون تراس و بالکن یا حیاط خلوت مناسب نیست.

یک نکته اگر برای شما موردی پیش آمد که یک مدرسه یا مهدکودک به دلیل تغییر مکان یا تغییر شغل اقدام به فروش چمن مصنوعی اجرا شده در حیاطش را کرده، بدانید در این لحظه می‌توان یک خرید خوب انجام داد. زیرا این مدل چمن مصنوعی دست دوم به دلیل نداشتن آلودگی و قرار گرفتن در محیط سالم، مورد تایید ما نیز می‌باشد (البته پس از دیدن نمونه آن).

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از بخش چمن مصنوعی مدارس و چمن مصنوعی مهدکودک در سایت چمنزار دیدن فرمایید.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo