در چه مواقعی از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده می‌کنیم؟

چرا از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

در چه مواقعی از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده می‌کنیم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که بسیاری از افراد در هنگام خرید این محصول می‌پرسند! پاسخ به این سوال بسیار ساده است. چمن مصنوعی مزایای زیادی دارد و در محیط‌های متفاوتی از جمله حیاط، تراس و همچنین به عنوان چمن مصنوعی روف گاردن و زمین‌های ورزشی می‌توان از آن به جای چمن طبیعی استفاده کرد. با مطالعه این مقاله می‌توانید برای خرید این محصول یا جایگزینی آن با چمن مصنوعی تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی چمن مصنوعی در محیط های سربسته بخوانید.

چمن مصنوعی کاملا مشابه به چمن طبیعی

چمن مصنوعی ظاهری کاملا شبیه به چمن طبیعی دارد و در بسیاری از فضاها و در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. این محصول طیفی از الیاف سرسبز و با طراوت دارد (چمن مصنوعی بهاره و پاییزه) و در قالب پوششی تزئینی و ورزشی قابل دسترس است. این محصول یک ایده و یک راهکار اساسی برای بسیاری از کسانی است که می‌خواهند فضایی را برای تفریحاتشان مهیا کنند، حال چه در یک تراس کوچک و چه در زمین بازی و یا یک باغ خانوادگی! این محصول طراوت همیشگی آن فضا را تضمین می‌کنند و به افراد کمک می‌کند تا لحظاتی خوش را در کنار یکدیگر سپری کنند.

چمن مصنوعی مایا

چمن مصنوعی مناسب برای تمامی شرایط آب وهوایی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول که تقریبا همه جا سخن از آن است، قابلیت استفاده از این چمن در تمامی شرایط آب و هوایی است. در مناطق بسیار گرمسیر و مناطق بسیار سردسیر ، گرما و سرمای شدید به بافت چمن طبیعی آسیب وارد می‌کنند و آنها را از بین می‌برند. اما چمن مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که تا دمای ۷۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر مقاومت دارد. به همین دلیل با استفاده از این محصول همیشه طراوت و شادابی در محیط اطراف شما وجود دارد.

کارشناسان چمنزار به شما پیشنهاد می‌دهند در صورتی که در مناطق گرمسیر یا سردسیر به سر می‌برید و می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، بهتر است در روزهای بسیار گرم یا بسیار سرد سال بر روی این چمن با کاور پوشیده شود. همچنین، در روزهای گرم بهتر است سطح چمن آبپاشی گردد تا گرمای باقی مانده در الیاف خارج گردد.

استفاده از چمن مصنوعی در مناطق پربارش با رشد بیش از حد علف

در مناطق پربارش وقتی سطح زمین با استفاده از چمن طبیعی پوشیده می‌شود، امکان رویش علف در آن زیاد است و سبب می‌شود چمن شکل ظاهری خود را از دست بدهد و دیگر ظاهری یکدست و زیبا نداشته باشد! در نتیجه شما دائما باید چمن‌ها را کوتاه کنید و از انواع کود شیمیایی برای جلوگیری از آسیب به چمن استفاده کنید. مطالعات جدید نشان می‌دهند که استفاده از کود شیمیایی سبب می‌شود این کود طی یک چرخه وارد زندگی انسانها شود و مشکلات فراوانی را برای سلامتی به وجود بیارود.

اما چمن مصنوعی با پوشش زمین سطحی یکدست و چشم‌نواز را برای شما فراهم می‌کند و امکان رشد علف‌های نامتقارن در آن وجود ندارد. همچنین، برای حفظ این چمن به کود شیمیایی نیاز ندارید و این امر مسئله مهمی برای حفظ سلامتی است.

چمن مصنوعی کفپوشی ایمن برای کودکان

در این روزها، کودکان دیگر مانند گذشته نمی توانند به محیط بیرون بروند و بازی کنند و بیشتر وقت خود را در منزل می گذارنند شما می توانید از چمن برای پوشش کف اتاق کودکان استفاده کنید. این چمن آنتی باکتریال است و اجازه نمی دهد باکتری ها در میان الیاف چمن مصنوعی رشد کنند. از طرف دیگر، الیاف چمن مصنوعی نرم و لطیف است و باعث خراش پوست کودکان نمی شود. این چمن خاصیت ضربه گیر دارد و در صورت زمین خوردن کودک به او آسیبی وارد نمی شود.

برداشت چمن طبیعی خشک شده و جایگزینی آن با چمن مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

جایگزین کردن چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی در بسیاری از پارک‌ها و زمین‌های ورزشی یا زمین‌های چمن طبیعی فوتبال که دیگر  قادر به نگهداری از آن نیستند بسیار رواج پیدا کرده و با توجه به اینکه کشورما هم ملاحظاتی از نظر مصرف آب دارد امروزه جایگزین کردن چمن طبیعی با چمن مصنوعی عمدتا با کاربری‌ فوتبال افزایش پیدا کرده است. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان شرکت چمنزار تماس بگیرید.

در انجام جایگزین کردن چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی ذکر چند نکته ضروری است. به منظور اجرای این عملیات ابتدا بایستی از زمین چمن طبیعی بازدید انجام شود و تمامی موارد موجود در زمین مانند جداول به کار رفته در دور آن، شیب و زیرسازی فعلی و همچنین وجود فرورفتگی‌ و پستی و بلندی‌ها به صورت کامل بررسی می‌شود. سپس و با توجه به ویژگی‌های زمین هزینه‌های مالی و اجرای آن برآورده خواهد شد.

 برای جایگزینی چمن در ابتدا باید یک لایه چمن به اضافه ریشه‌های زیرین آن که حدودا بین  ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر از سطح خاک رویه را شامل می‌شود برداشت کرد و در سبک‌ترین و بهترین حالت و مقرون به صرفه‌ترین حالت یک لایه ۱۵ سانتی‌متری از سطح چمن و ریشه‌ها برداشت خواهد شد تا امکان رشد ریشه‌ها در آینده نیز امکانپذیر نباشد همچنین به منظور اطمینان خاطر بیشتر برای عدم رشد ریشه‌ها نیز از علف‌کش استفاده خواهد شد.

پس از انجام این مراحل، زیرسازی به روش باندشنی انجام می‌گیرد و سپس چمن‌های مصنوعی روی سطح زیرسازی شده نصب و اجرا می‌شود. استفاده از زیرسازی باند شنی مزایای بسیاری دارد که در مقاله زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال به آن اشاره شده است. این عملیات با مقیاس کوچکتر و تا حدی سبکتر برای جایگزینی چمن طبیعی در باغچه‌ها یا چمن‌ طبیعی پارک‌ها نیز انجام می‌شود.

 در سال‌های گذشته نیز موضوع عدم کاشت چمن طبیعی و ممنوعیت آن به دلیل مصرف بالای آب همواره مطرح بوده و در همین راستا نیز شهرداری تهران تصمیم گرفت تا در برخی از معابر و امکان تفریحی و پارک‌ها نسبت به تعویض چمن طبیعی با چمن مصنوعی اقدام کند.

اکنون دیگر متوجه شده اید چمن مصنوعی یکی از بهترین کالاهایی است که می تواند فضای اطراف شما را تغییر دهید. برای خرید چمن مصنوعی می توانید با شماره های ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۴۰، ۰۹۱۹۹۵۲۱۰۷۰ و ۰۲۱۵۷۷۳۲ در تماس باشید.

محصولات شرکت چمنزار

enemad-logo