ترمیم چمن مصنوعی مدارس

ترمیم چمن مصنوعی مدارس

به دنبال یک محصول مناسب برای زیباسازیی و طراحی یک زمین ورزشی برای دانش‌آموزان هستید ؟ اطلاعاتی از نحوه ترمیم چمن مصنوعی مدارس ندارید؟ اگر جواب شما به سوالات ذکر شده ” بله ” است، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

همانطور که می‌دانید در دنیای تکنولوژی و مدرن، فعالیت کودکان و نوجوانان کاهش یافته است و بیشتر وقت آن‌ها صرف بازی‌های نشستنی یا آنلاین می‌شود. بدون شک، نداشتن فعالیت‌های بدنی می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها داشته باشد. از سوی دیگر، نوجوانان بیشتر وقت خود را در مدارس سپری می‌کنند اما متاسفانه برخی از مدارس با مشکلات متعددی از جمله کمبود زمین ورزش مواجه هستند و این امر باعث شده تا دانش آموزان فرصت کافی برای ورزش یا فعالیت در خارج از خانه و در مدارس را نداشته باشند.

یکی از بهترین راهکارها برای تشویق دانش آموزان به فعالیت و ورزش در مدارس و موسسات آموزشی، نصب چمن مصنوعی در حیاط و یا طراحی یک سالن بازی با استفاده از چمن‌های مصنوعی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که ماندگاری چمن‌های مصنوعی محدود است و برخی از عوامل مانند سایش و کوبیدگی باعث می‌شود تا از زیبایی چمن‌ها کاسته شود.

خبر خوب این است که چند روش و تکنیک برای ترمیم چمن مصنوعی وجود دارد که در ادامه مطالب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر شما هم به زیبایی و نشاط محیط سبز خود اهمیت می‌دهید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

استفاده از چمن مصنوعی مدارس چه مزایایی دارد؟

قبل از آنکه به موضوع ترمیم چمن مصنوعی مدارس بپردازیم، بهتر است که مروری سریع بر مزایای استفاده از این محصول در حیاط مدارس داشته باشیم.

مزایای نصب چمن مصنوعی در حیاط و سالن بازی مدارس به شرح زیر است :

  1. ایجاد یک محیط شاد و پرانرژی با هدف افزایش یادگیری دانش آموزان
  2. ایجاد محیطی ایمن و بهداشتی برای بازی کردن دانش آموزان در زنگ تفریح
  3. انتقال نیروی کوبشی به زمین و پیشگیری از خستگی دانش آموزان حین بازی یا راه رفتن
  4. کاهش هزینه‌های نگهداری و مراقبت در مقایسه با چمن طبیعی

نکته‌ای که وجود دارد این است که چمن‌هایی که در حیاط مدرسه استفاده می‌شوند، معمولا چمن‌ مصنوعی ورزشی و چندمنظوره هستند. الیاف این چمن‌ها بسیار مقاوم است و ساختار آنها مناسب برای فضاهای پرتردد می‌باشد؛ بدین ترتیب، تا سالیان سال محیطی سرسبز و با نشاط در مدارس به ارمغان می‌آورند و نیازی به ترمیم چمن مصنوعی مدارس نخواهد بود؛ جز در مواقع پارگی یا آسیب‌ دیدگی قسمتی از چمن مصنوعی!

چمن‌های مصنوعی مناسب برای حیاط مدارس

حیاط مدارس یکی از فضاهای پرتردد است. به همین دلیل باید از محصولاتی تخصصی برای این فضا استفاده کرد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات مناسب برای حیاط یا سالن‌های بازی مدارس و موسسات آموزشی از شما دعوت می‌نماییم تا نگاهی به مقاله ” چمن مصنوعی مدارس” داشته باشید.

بازی بچه ها روی چمن

چه عواملی باعث آسیب دیدگی چمن مصنوعی مدارس می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان این است که چه عواملی باعث آسیب دیدگی چمن‌ها می‌شود و در چه مواردی می‌توان با ترمیم چمن مصنوعی مدارس ، زیبایی را به فضای مدارس مجددا هدیه داد؟

در اکثر موارد از پروپیلن و پلی اتیلن در بافت چمن‌ها استفاده می‌شود. این دسته از مواد استحکام و دوام بالایی دارند اما این موضوع به معنای آسیب ندیدن الیاف نیست. در حقیقت، چمن مصنوعی یک محصول پلاستیکی است که دوام بالایی در مناطق پرباران و مقاومت قابل قبولی در برابر تردد و رفت و آمد دارد. اما متاسفانه برخی از اشیاء سنگین یا نوک تیز باعث آسیب دیدگی الیاف چمن مصنوعی می‌شود. در چنین شرایطی، تنها راهکار پیش‌رو، ترمیم چمن مصنوعی مدارس است.

به طور کلی، آسیب‌های چمن مصنوعی به شرح زیر است :

  1. خوابیدگی الیاف چمن مصنوعی در اثر فعالیت‌ بیش از حد یا قرار گرفتن وسایل سنگین وزن
  2. پارگی یا شکاف خوردگی چمن‌ها در اثر بی‌احتیاطی یا در اثر استفاده از وسایل نوک تیز
  3. کشیدگی یا جدا شدن درزهای چمن مصنوعی
  4. پوسیدگی یا کپک زدگی چمن در اثر زهکشی چمن مصنوعی توسط اشخاص بی‌تجربه
  5. سوختگی چمن مصنوعی در اثر بی‌احتیاطی در نگهداری از چمن مصنوعی

انواع روش‌های ترمیم چمن مصنوعی مدارس

انواع چمن‌های مصنوعی مدارس این قابلیت را دارند که بعد از مدتی استفاده و یا در اثر آسیب دیدگی، ترمیم شوند. به طور کلی، پنج روش برای ترمیم چمن مصنوعی مدارس وجود دارد که به شرح زیر است :

۱- ترمیم چمن مصنوعی مدارس به دلیل فرسودگی الیاف

طول عمر چمن‌های مصنوعی به طور متوسط ۳ الی ۴ سال است و بعد از ۴ سال، مناطق پرتردد این محصول دچار سابیدگی می‌شوند و به مرور زمان، الیاف چمن‌ها دچار تغییر شکل خواهند شد. این فرسودگی معمولا در خطوط مرکزی چمن رخ می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید، اگر ارتفاع الیاف چمن مصنوعی حیاط مدرسه به طور مثال ۵۰ میل است و شما می‌خواهید پس از ۴ سال سطح چمن مصنوعی را ترمیم کنید، این چمن باید با چمن ۲۵ میل جانمایی شود. در غیر اینصورت سطوح ناصافی در سطح حیاط مدرسه به وجود می‌آیند و از زیبایی این چمن کاسته می‌شود.

در این روش، قطعاتی با ابعاد ۳*۲ یا ۴*۲ یا ابعاد دیگر از سطح چمن قدیمی برش می‌خورد، سلیس و گرانول موجود در آنها تخلیه می‌شود. سپس، قسمت‌های جدید به جای قسمت‌های فرسوده جاگذاری می‌شود و قطعات جدید به قطعات دیگر متصل می‌شوند. سیلیس و گرانولی که تخلیه شده است با مقادیر دیگری از این مواد ترکیب می‌شوند و مجددا به چمن مصنوعی جدید تزریق می‌شوند تا الیاف در حالت ۹۰ درجه قرار گیرند و با ارتفاع الیاف قسمت‌های دیگر چمن مصنوعی هم‌سطح و مماس شوند.

۲- ترمیم چمن مصنوعی مدارس به دلیل آسیب دیدگی قطعاتی از چمن

گاهی اوقات ممکن است سطح چمن به دلیل زدگی، خوردگی و یا سوختگی آسیب دیده باشد. (معمولا ابعاد سطح آسیب دیده در این شرایط کمتر از مورد فوق است). در این روش باید چمن را به ابعاد۱*۱ یا ۲*۱ برش بدهیم. توجه داشته باشید که در این روش ارتفاع الیاف چمن جدید که برای جانمایی انتخاب می‌شود باید هم اندازه با ارتفاع الیاف چمن قدیمی باشد.

با توجه به این امر که این تکه‌ها کوچک هستند، باید از نوار سیمینگ تیپ پهن‌ و مقادیر زیادی از چسب پلی اورتان استفاده شود. این روش از ترمیم چمن‌های مصنوعی مدارس کمک می‌کند تا تکه‌های نصب شده، سست نباشند و به راحتی جدا نشوند.

ترمیم چمن مصنوعی مدرسه کمالشهر

۳- ترمیم چمن مصنوعی حیاط مدرسه به علت سوختگی

برخی اوقات ممکن است چوب یا آهن گداخته‌ای روی چمن مصنوعی افتاده و یا با انجام عملیات جوشکاری بخشی از سطح چمن مصنوعی و الیاف آن دچار آسیب شود. در این مواقع اگر با مجموعه چمنزار تماس بگیرید، کارشناسان فنی و متخصصین چمن مصنوعی می‌توانند با استفاده از تکه‌های اضافاتی که در هنگام نصب چمن مصنوعی باقی مانده و یا در صورت موجود نبودن آن با تهیه چمن مصنوعی از انبار چمنزار،  بخش آسیب‌دیده را با چمن جدید و با بهره‌گیری از روش نصب چسب دوجزئی و نوار اتصال ترمیم کنند.

توجه داشته باشید که قسمت‌های آسیب دیده و سوخته شده چمن مصنوعی باید در اسرع وقت ترمیم شود؛ زیرا سوختگی و فرسودگی چمن‌ مصنوعی علاوه بر آنکه باعث کاهش زیبایی محصول می‌شود، باعث گسترس آسیب دیدگی به مرور زمان و در اثر تردد می‌شود.

۴- ترمیم خط ‌کشی چمن مصنوعی حیاط مدرسه

چمن مصنوعی برخی از مدارس دارای خط ‌کشی زمین های بازی نظیر فوتبال، تنیس و یا بدمینتون است که به مرور زمان دچار رنگ‌پریدگی شده و یا خطوط پاک می‌شوند. بدین ترتیب، تیم فنی و متخصص چمنزار می‌تواند با انجام رنگ‌آمیزی قسمت‌های خط‌کشی شده، چمن مصنوعی را مجددا ترمیم کند. برای ترمیم خطوط از رنگ پلی‌اورتان استفاده می‌شود و از ویژگی‌های این رنگ می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر سایش اشاره کرد.

۵- ترمیم چمن مصنوعی مدارس با فرچه‌زنی الیاف

الیاف چمن مصنوعی بعد از یک تا دو سال استفاده حالت ایستایی خود را از دست می‌دهند و شکل در هم تنیدگی پیدا می‎کند. در این مواقع می‌توان با استفاده از دستگاه فرچه‌زنی و با استفاده از یک فرچه بزرگ الیاف چمن مصنوعی را فرچه کشید و الیاف را از یکدیگر باز کرد تا از مراحل بعدی فرسایش یعنی درهم تنیدگی، کوبیدگی، ساییدگی و پارگی چمن جلوگیری شود.

عملیات فرچه زنی چمن مصنوعی

افزایش پایداری چمن مصنوعی مدارس با تزریق سلیس

اکثر افراد ترجیح می‌‌دهند تا با افزایش مقاومت چمن‌ها از روش‌های مختلف مانند نگهداری صحیح و شستشوی اصولی، از ترمیم چمن مصنوعی مدارس بی‌نیاز شوند. یکی از روش‌های نگهداری و افزایش مقاومت و ماندگاری چمن‌های مصنوعی، تزریق سیلیس دانه گرد به الیاف چمن مصنوعی است. برای افزایش طول عمر و ایستایی الیاف، ۵ الی ۷ کیلوگرم سیلیس به هر متر مربع زمین چمن مصنوعی تزریق می‎شود.

سپس، الیاف چمن‌ مصنوعی توسط فرچه‌های مخصوص فرچه‌کشی می‌شود تا دانه‌های سیلیس به صورت یکدست در میان الیاف پخش شوند. همچنین، تزریق سلیس به چمن‌های مصنوعی نیز باعث می‌شود تا الیاف چمن حالت ایستایی پیدا کرده و طول عمر چمن مصنوعی تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

تزریق سیلیس

چه زمانی نیاز به ترمیم چمن مصنوعی مدارس نیست؟

ترمیم انواع چمن مصنوعی مدارس راهکاری مناسب برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی است. اما هنگامی که بیش از ۷۰ درصد از الیاف این چمن خورده شده باشد و یا بخش بزرگی از سطح چمن مصنوعی دچار پوسیدگی شده باشد که معمولا بعد از یک دوره ۵ تا ۶ ساله این اتفاق رخ می‌دهد، چمن مصنوعی باید به طور کامل تعویض گردد و چمنی جدید جایگزین چمن قبلی شود.

تعویض چمن مصنوعی حیاط مدرسه در طرح گام سبز

زمانی که طول عمر چمن مصنوعی به اتمام رسیده باشد و امکان ترمیم چمن مصنوعی مدارس در بخش‌های مختلف زمین فراهم نباشد، باید در جهت تعویض چمن مصنوعی اقدامات لازم صورت گیرد. از این رو شما می‌توانید با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده شرکت چمنزار در قالب طرح گام سبز، نسبت به تعویض چمن مصنوعی اقدام کنید.

طرح گام سبز، پروژه‌ای چند منظوره برای راحتی و امکان‌پذیر شدن خرید و نصب چمن مصنوعی در مدارس سراسر کشور است. این طرح از بخش‌های متعددی تشکیل شده است. در این طرح، تمامی موضوعات و ملاحضات متقاضیان اعم از مسائل فنی و مالی پیش بینی شده است.

به منظور اطلاعات بیشتر درباره تسهیلات و ویژگی‌های این طرح می‌توانید به صفحه گام سبز مراجعه کرده و نمونه‌ کارهای اجرا شده در قالب اجرای این طرح را مشاهده نمایید.

گروه چمنزار ترمیم چمن مصنوعی مدارس را بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌داند!

گروه چمنزار، گروهی پیشرو در زمینه فروش و ارائه خدمات پس از فروش چمن مصنوعی است و انواع خدمات ترمیم چمن مصنوعی مدارس را با مناسب‌ترین قیمت برای مسئولین مدارس انجام می‌دهد. متخصصان و تیم فنی چمنزار، شستشو و یا ترمیم چمن مصنوعی را بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می‌پندارند و در تلاش هستند تا با ارائه خدمات مختلف جهت افزایش زمان بهره‌بری از چمن مصنوعی و افزایش طول عمر آن به مدارس و هم‌وطنان عزیز کمک کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تیم چمنزار در کنار ترمیم چمن مصنوعی، خدمات دیگری را نظیر شستشوی حرفه‌ای چمن مصنوعی نیز انجام می‌دهد. در این روش، دستگاه واترجت با محلول شستشوی ویژه‌ای که ساختار آن مانند شامپو فرش است، سطح چمن مصنوعی را شستشو می‌دهد و این محصول به طور کامل گندزادیی و میکروب زدایی می‌شود و یک محیط بهداشتی برای دانش آموزان فراهم خواهد شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شستشوی چمن مصنوعی به پایداری الیاف کمک می‌کند. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به فرچه زنی چمن اشاره کرد.

فرچه باعث بازگشت ایستایی الیاف چمن می‌شود. همچنین، در صورت تمایل مسئولین، تیم فنی چمنزار اقدام به خط کشی و یا ترمیم خطوط چمن مصنوعی می‌کند و یک فضای ورزشی برای دانش آموزان به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که مجموعه چمنزار با هدف کاهش هزینه‌های مدارس، طرحی مناسب برای مدارس استیجاری در نظر گرفته‌ است. براساس این طرح، تیم اجرایی چمنزار در زمان جا‌به‌جایی مدارس به مکان جدید، تمامی فعالیت‌های مرتبط با انتقال کفپوش چمن مصنوعی و نصب و اجرای آن در فضای جدید را بر عهده خواهد گرفت.

ترمیم مدرسه نیکان

چگونه انواع چمن مصنوعی مدارس را خریداری کنیم؟

در مطالب فوق تلاش کردیم تا یک راهنما کلی از آسیب‌ها و روش‌های ترمیم چمن مصنوعی مدارس خدمت شما شرح دهیم. اگر همچنان برای تهیه چمن مصنوعی و ایجاد یک محیط سرسبز و بی‌نقص در مدارس مصمم هستید، می‌توانید با مجموعه چمنزار تماس بگیرید .

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo