چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

در این مقاله با چمن‌های مصنوعی مناسب  از نظر زیبایی و عملکرد فنی همچون ضربه‌‌گیری و استقامت بالا به منظور استفاده در مراکز بازی کودکان در شهربازی‌ها و همچنین فضای بازی کودکان در پارک‌ها و زیر لوازم بازی همچون تاب، سرسره آشنا خواهید شد. شرکت‌ چمنزار با توجه به تجربه چندساله خود می‌تواند بهترین چمن‌ها در این بخش را به شما پیشنهاد کند.

مناسب‌ترین چمن های مصنوعی از نگاه مشتریان چمنزار برای استفاده در مراکز تفریحی پارک ها و شهربازی‌های چیست؟

سال ۱۳۹۶ شرکت چمنزار در همکاری مشترک خود با یکی از پیمانکاران شهرداری موظف شد تا برخی از پارک‌های شهر تهران را با استفاده از چمن مصنوعی ایمن‌سازی کند. در بررسی‌ها و آزمایش‌های گوناگون مشخص شد که چمن مصنوعی ۵۰ میلی‌متری MG PRO که پیش‌تر به عنوان کاربری در ورزش فوتبال مورد استفاده قرار می‌گرفت مناسب‌ترین گزینه به منظور استفاده در پارک‌ها می‌باشد به طوری که در نهایت از این چمن استفاده شد.

وزن بالای الیاف این چمن و مقاومت بالای آن در برابر کوبیدگی و لگدمال شدن و همچنین افزودن مواد پرکننده‌ای همچون سیلیس و گرانول موجب افزایش حجم چمن مصنوعی می‌شود. از این رو این چمن قابلیت ارتجاعی بالایی از خود نشان می‌دهد. این چمن از استانداردهای بالایی برخوردار است و می‌تواند به عنوان ضربه‌گیر عمل کند  به گونه‌ای که اگر کودکان از تاب و یا سرسره روی زمین بخورند دچار آسیب‌دیدگی شدید و شکستگی استخوان‌ها نخواهند شد و در صورت شدت حادثه نهایتا دچار کوفتگی کوچک در بدن و عضلات می‌شوند.

از این رو استفاده از چمن‌های مصنوعی ۵۰ میل MG pro  در پارک ها و شهربازی‌ها که میزان خطرات و آسیب‌دیدگی و سقوط کودکان از وسایل بازی تاب و سرسره بالاست می‌تواند به عنوان انتخابی ایده‌آل برای خرید کفپوش به شمار رود.

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

زمانی‌که صحبت از مراکز تفریحی می­‌شود منظور ما کاربری‌های متفاوت با نیازهای متفاوت است. انتخاب چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی نیاز به ظرافت و حسن دقت دارد. در این مقاله به مراکز تفریحی که می توان در آنها از چمن مصنوعی استفاده کرد، اشاره می کنیم. اگر می خواهید که کودکان و سالمندان ما در پارک ها بر روی کفپوش خشنی چون آسفالت یا کاشی راه نروند یا زمین نخورند، خانواده ما در رستورانی تمیز و زیبا بنشیند و فضای کافه ای که با دوستان خود می رویم بهاری باشد، این مطلب را دنبال کنید.

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی، نکات و نیازها

منظور از مراکز تفریحی مکانی هایی است که بیشتر برای گذراندن اوقات فراغت و آخر هفته ها همراه با خانواده یا دوستان به آنها مراجعه می کنیم. بی شک این مکان ها کاربری ها و نیاز های متفاوتی را می طلبند. برخی از این مکان های تفریحی بیشتر به استفاده از چمن مصنوعی روی می آورند. و البته هر کدام نیز نیازهای خود را دارند. شهربازی، پارک ها، رستوران ها، باغچه های سنتی و فضای باز کافه ها مراکز تفریحی هستند که احتمال استفاده مدیران از چمن مصنوعی در آنها بیشتر است و ما نیز در این مقاله به آنها می پردازیم.

همانطور که اشاره شد هر کدام از این مراکز نیازهای خود را دارند اما موارد مشترکی نیز بین آنها  وجود دارد. بسیاری از این مکان ها در واقع فضایی هستند که به واسطه حضور زیاد خانواده ها و افراد دارای تردد بالایی هستند. از طرفی غالبا در فضای باز این مکان ها از چمن مصنوعی استفاده می شود. به همین روی در درجه اول چمن های مصنوعی در این مکان ها باید دارای مقاوت مناسب در برابر تردد زیاد و به دنبال آن دوام در مقابل کوبندگی باشند. و در نگاه بعدی نیاز و پرسش مدیران ارجمند در مورد مقاومت چمن ها در برابر نور خورشید، اشعه یو وی و رنگ پریدگی این محصولات است.

همچنین در بسیاری از این مکان ها مانند کافه یا رستوران ها نظافت و شستشوی مدام و راحت این محصولات اهمیت ویژه ای دارد. حتی در پارک ها نیز که کودکان حضور همیشگی دارند و با مسائلی همچون گل و خاک روبرو هستند پاکیزگی اهمیت پیدا زیادی می‌کند.

 تردد بالا

میزان تردد یکی از موارد مهم در مبحث چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی است. اگر مسئول هر یک از مراکز تفریحی باشید اولین دغدغه  شما مقاومت چمن مصنوعی در برابر تردد بالا خواهد بود. برای این منظور باید توجه داشته باشید که دو ویژگی کیفیت الیاف و تراکم چمن مصنوعی مهم‌ترین ویژگی‌ های مقاومت آن در برابر تردد بالاست. در صورتی‌که چمن مصنوعی دارای تراکم پایینی باشد در طی زمان دچار کوبیدگی الیاف خواهد شد و همین موضوع موجب کاهش طول عمر آن می شود.

در این بخش به شما پیشنهاد می‌کنیم که فارغ از ظاهر چمن مصنوعی، سلیقه و زیبایی‌شناسی خود به مسئله کیفیت الیاف توجه کافی را داشته باشید از این رو می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش چمن مصنوعی از آن‌ها مشاوره بخواهید.

 مقاومت در برابر نور خورشید

دوام، رنگ و کیفیت چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار است. ار این رو آزمایش‌هایی برای مقاومت در برابر اشعه خورشید روی الیاف چمن مصنوعی در کمپانی‌های معتبر تولیدی صورت می‌گیرد اما شاید به دست آوردن جواب این آزمایش‌‌ها به راحتی و از طریق فروشنده‌ ها میسر نباشد. برای آسودگی خیال شما باید گفت که موضوع رنگ پریدگی الیاف در اثر نور خورشید یکی از دغدغه‌های اولیه تولیدات این قرن بوده است که بسیار پیشتر رفع شده یا به نتایج عالی رسیده است. امروزه به ‌جرأت می‌توان گفت که هشتاد درصد محصولات موجود  چمن مصنوعی در بازار ایران از استاندارهای بالایی برخوردارند.

چمن‌های مصنوعی از مقاومت بالایی در برابر رنگ‌پریدگی و اثرات مخرب تابش اشعه فرابنفش خورشید (Ultraviolet) یا همان  U.V برخوردارند و از این رو چمن‌های عرضه شده از سوی چمنزار دارای استاندارد ارای استاندارد ۵۴۰۰۴ DIN می‌باشد. همچنین الیاف این چمن‌‌ها به دلیل کیفیت بالا در مواجه با تغیرات جوی، دچار پیری زودرس و درهم تنیدگی نشده و از این رو دارای استاندارد ۵۳۳۸۷ DIN آلمان می‌باشد.چمن مصنوعی برای مراکز تفریحیپیشنهاد گروه چمنزار در این بخش خرید محصولاتی است که با الیاف مقاوم و با دیتکس بالا تولید می‌‌شوند چمن‌هایی که با الیاف سبک هستند از نظر کیفی کارآیی پایینی و ضربه‌گیری و قابلیت ارتجایی پایین‌تری دارند به علاوه همچنین شما می‌توانید با متخصصین و مشاوران فروش در این زمینه صحبت کنید.

اشتراک اول- تردد بالا

اگر مسئول هر یک از مراکز تفریحی باشید اولین دغدغه­‌ی شما مقاومت چمن مصنوعی در برابر تردد بالا خواهد بود. برای این منظور باید توجه داشته باشید که دو ویژگی کیفیت الیاف و تراکم چمن مصنوعی مهم‌ترین ویژگی‌های مقاومت آن در برابر تردد بالا می­‌باشد. در صورتی‌که چمن مصنوعی دارای تراکم پایینی باشد در دراز مدت دچار کوبیدگی الیاف خواهدشد و همین موضوع موجب کاهش طول عمر آن خواهد شد. در رابطه با کیفیت الیاف به‌جز آنچه برداشت خود شما از ظاهر چمن می­‌باشد می‌­توانید به مراکز معتبر فروش چمن مصنوعی مراجعه کرده و از مشاوره­‌ی آنها استفاده نمایید.

اشتراک دوم- مقاومت در برابر نور خورشید

آزمایش­‌های انجام شده بر روی الیاف چمن مصنوعی در کمپانی‌های معتبر تولیدی صورت می‌گیرد و شاید به دست آوردن جواب آزمایش‌­های مقاومت اشعه UV به راحتی و از طریق فروشنده‌­ها میسر نباشد. جهت آسودگی خیال شما می‌توان گفت که موضوع رنگ­ پریدگی الیاف برای در تولیدات قرن اخیر یکی از موارد اولیه محسوب می‌شود و به‌جرات می‌توان گفت ۸۰% محصولات بازار ایران می‌توانند این استاندارد را پاس کنند. پیشنهاد گروه چمنزار در این بخش محصولاتی می‌باشد که با الیاف هلندی تولید و یا وارد کشور می‌­شوند. چمن‌­های با الیاف چینی رتبه بعدی و درنهایت چمن‌های با الیاف ایرانی می­‌باشد.

چمن مصنوعی در مراکز تفریحی مختلف

در ادامه مراکز تفریحی‌ای که چمن مصنوعی در آنها کاربرد فراوان دارد به صورت فهرست‌وار اشاره کرده و در ادامه به ویژگی‌های مهم چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی خواهیم پرداخت:

  1. شهربازی
  2. پارک ­ها
  3. رستوران­ ها
  4. باغچه ­های سنتی
  5. کافه (فضای باز)

با مشاهده لیست فوق به این نتیجه می­‌رسید که نیازهای چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی هرکدام مختص به خود آنها می­‌باشد. اما می‌شود یکسری موارد مشترک را بین آنها پیدا کرد. ابتدا به ویژگی‌های مورد نیاز همه­‌ی کاربری­‌ها می‌پردازیم سپس یک به یک در مورد آن­ها بحث خواهیم کرد.

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی
چمن مصنوعی باغ رستوران نیاوران - پروژه شرکت رویال گرس
پروژه چمن مصنوعی کافه فضای باز شهر کتاب
چمن مصنوعی پروژه پارک محلی بناب

چمن مصنوعی در شهربازی

شهربازی‌ها از جمله مراکز پرتردد تفریح به شمار می‌روند هستند. با توجه به اینکه در مراکز تفریحی همچون شهربازی‌ها میزان تردد بالاست از این رو بهتر است تا از چمن مصنوعی که مقاومت بالایی در برابر کوبش دارند و ارتفاع الیاف آن‌‌ها بالاتر از ۲۰ میلی‌متر است استفاده کرد. چمن‌های مصنوعی که دارای الیاف فیبرلیت هستند به دلیل مقاومت بالای آن در برابر کوبش و ضربه‌گیری، می‌توانند گزینه مناسب‌تری نسبت به چمن‌هایی با الیاف مونوفیلامنت باشند از این رو استفاده از آن در محیط‌های پرتردد انتخابی هوشمندانه و به صرفه به شمار می‌رود.

چمن مصنوعی در پارک‌ها

در پارک ها نیز مانند شهربازی به دلیل حضور کودکان و اهمیت ایمنی و سلامت آنها نرمی و ضربه گیر بودن چمن مصنوعی اهمیت زیادی دارد. اهمیت این نکته در پارک ها شاید حتی از شهربازی بیشتر باشد. چرا که در پارک ها ما با وسایلی چون تاپ، سرسر و الاکلنگ روبرو هستیم که احتمالا کودکان به طور پیوسته بر روی آنها خواهند افتاد. همچنین مسأله تردد و مقاومت محصول دوباره در اینجا اهمیت پیدا می کند. پارک ها عموما مکان های تفریحی هستند کودکان ما با همراهی خانواده به آنجا می روند. حرکت، دویدن، جنب و جوش در سراسر پارک ها وجود دارد.

افراد از پیر و جوان به آنجا می آیند تا ورزش کنند یا یک بعد از ظهر بهاری را به پیاده روی بگذرانند و همه اینها در کنار کودکانی اتفاق می افتد که در زمین های بازی در حال دویدن و شادی کردن هستند. پس با یک چمن مصنوعی نرم و مقاوم ایمنی و زیبایی بیشتری به پارک ها هدیه می دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم حتما از صفحه چمن مصنوعی در ورزشگاه‌ های جهان دیدن فرمایید.

معرفی انواع چمن مصنوعی برای کاربری‌های پرتردد و شلوغ

از جمله چمن‌های مصنوعی ویژه کاربری‌های پرتردد می‌توان به چمن‌های زیر اشاره کرد:

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحیچمن مصنوعی برای مراکز تفریحیچمن مصنوعی برای مراکز تفریحیچمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

چمن مصنوعی در رستوران­‌ها

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در خرید چمن‌ مصنوعی رستوران به آن توجه داشت مقاومت بالای آن‌ها در برابر تردد و قابلیت شستشوی آن‌ها می‌باشد. از این رو چمن‌های مصنوعی با تراکم نسبتاً زیاد، الیاف با کیفیت بالا و ساختار تک بافت مناسب‌ترین گزینه برای خرید چمن مصنوعی به شمار می‌رود و شما می‌تواند از چمن‌هایی با الیاف مونوفیلامنت استفاده کنید.

چمن مصنوعی در باغچه­‌های سنتی

با توجه به اینکه در باغچه‌های سنتی استفاده از وسایل پخت و پز و باربیکیو و همچنین ذغال قلیان امری متداول است. اشتعال چمن در برابر آتش موضوعی است که در باغچه‌های سنتی بسیار اهمیت دارد. از این رو باید از چمنی استفاده شود که در صورتی که ذغالی روی آن افتاد دیگر بخش‌های چمن مصنوعی نیز دچار آسیب نشود. مقاومت چمن در برابر ترددهای بالا و همچنین شستشو و زیبایی آن از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

چمن مصنوعی در کافه (فضای باز)

فضاهای باز در کافه‌ها نیز همانند کاربری رستوران‌ها مکان‌هایی هستند که ترددهای بالایی دارند و مشتریان به محض ورود نظافت و پاکیزگی آن را مد نظر قرار می‌دهند با توجه به اینکه در این مکان‌ها احتمال ریختن مواد غذایی چرب و همچنین نوشیدنی‌ها بالاست شستشوی چمن مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین مقاومت چمن مصنوعی در برابر کوبش و همچنین زیبایی آن از جمله مواردی است که خریداران باید به آن توجه لازم را داشته باشند. گروه چمنزار با توجه به اجرای پروژهای متعدد در کافه‌ها می‌تواند مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین چمن‌ها را به شما پیشنهاد کند.

مشاوره فروش چمن مصنوعی

شرکت چمنزار با سابقه‌ای طولانی در عرضه و نصب چمن مصنوعی این امکان را برای خریداران خود فراهم کرده تا با حضور در شرکت انتخابی مطابق با سلیقه خود داشته باشند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما درسایت چمنزار ضمن آشنایی با کارشناسان فروش، از راهنمایی‌های کارشناسان برای خرید دقیق و مطمئن استفاده کنید. تیم اجرایی چمنزار نیز می‌تواند در محل انجام پروژه حضور یافته و نظرات دقیق‌تر کارشناسی را با توجه به تجربیات چندساله خود در نصب چمن مصنوعی ارائه کند.

محصولات شرکت چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo